نخستین همایش میراث معنوی آوای خلیج فارس برگزارشد

نخستین همایش میراث معنوی آوای خلیج فارس با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی وبا رویکرد بررسی و شناخت موسیقی هرمزگان در تالار آوینی بندرعباس برگزارشد.

سرپرست معاونت گردشگری و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با ما  گفت:این همایش با رویکرد بررسی و شناخت موسیقی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

حمیدرضا محسن‌پور با اشاره به اینکه این همایش یکروزه است، افزود: همایش میراث معنوی آوای خلیج فارس متفاوت با دیگر همایش‌ها با نگاه علمی و پژوهشی گوشه‌های مختلف موسیقی استان هرمزگان را به نمایش می‌گذارد.

وی  با بیان اینکه با اجرای طرح مطالعاتی، نخبگان گوشه‌های مختلف موسیقی استان شناسایی شدند،گفت:از این نخبگان برای حضور و اجرای موسیقی خود با ارائه توضیحاتی در خصوص پیشینه موسیقی توسط مجری همایش دعوت به عمل آورده‌ایم.

 

سرپرست معاونت گردشگری و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان خاطرنشان کرد:موسیقی میدانی با سبک متفاوت، زار ،لیوا، نوبان، جزیرتی، مولودی، تلفیقی(بومی و کلاسیک) از موسیقی‌های قابل اجرا در این همایش هستند.

وی یادآور شد: تقدیر از پیشکسوتان موسیقی استان و همچنین افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این هنر در ارتباط هستند از برنامه‌های همایش میراث معنوی آوای خلیج فارس است.

محسن‌پور با اشاره به اینکه اینگونه جشنواره به صورت مستمر دنبال خواهد شد،گفت: درصدد برگزاری این گونه همایش‌ها همچون همایش زبان و گویش استان هرمزگان تا پایان سال جاری هستیم.  

نخستین همایش میراث معنوی آوای خلیج فارس با رویکرد بررسی و شناخت موسیقی هرمزگان، فردا پنجشنبه یازدهم تیرماه، ساعت هشت شب در تالار آوینی بندرعباس برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است این برنامه که ورود آن آزاد بود به همت سازمان میراث فرهنگی و موسسه‌ی پیپه‌سرای هنر بر پاشد و درآن غلام مارگیری، قنبر راستگو، گروه رزیف بندر کنگ، دُر محمد نوازنده از جاسک و... به اجرای موسیقی پرداختند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد